Skip to main content

Veelgestelde vragen Q-Lab

Maatregelen COVID-19

Kan ik mijn toestel nog steeds laten repareren?

Ja, onze winkel & hersteldienst is open tijdens de gewoonlijke openingsuren. Wel vragen we je op voorhand een afspraak te maken. Dit kan je hier doen.

Welke hygiënische maatregelen hanteren jullie?

  • We laten een beperkt aantal klanten tegelijk naar binnen..
  • Onze reparateurs werken éxtra hygiënisch. Ze dragen mondmaskers en desinfecteren uw toestel voor én na reparatie.
  • Ook voor jou staat er desinfecterende handgel klaar.
  • Houd minimaal 1,5 meter afstand.
  • Kom bij voorkeur alleen.
  • Betaal indien mogelijk elektronisch.
  • Volg de instructies van ons winkelpersoneel op.
  • Je kan niet in de winkel wachten op uw herstelling, dus lever je toestel in en haal hem op zodra hij klaar is.
  • Ziek, verkouden of koorts? Dan vragen we je om thuis te blijven.

Voor je langs komt

Wat repareren jullie?

Hier kan je alle iPhones & iPads terugvinden die we repareren, zoek het model en type herstelling om de prijzen hiervan terug te vinden.

Moet ik een afspraak maken?

Nee een afspraak hoeft niet, maar we raden dit wel aan. Je kan steeds langs komen zonder afspraak om uw toestel te laten repareren, maar we kunnen niet beloven dat we op dat moment ook tijd voor je hebben. Maak daarom voor de zekerheid hier een afspraak.

Hoe lang zal mijn herstelling duren?

Indien je een afspraak maakt, zal dit binnen de afgesproken tijd klaar zijn.

Geen afspraak? Batterij en scherm vervangingen worden meestal binnen het uur gerepareerd, in andere gevallen laten we je weten hoe lang de reparatie zal duren. Je kan ook een telefoonnummer opgeven waarop we je contacteren als de reparatie afgewerkt is.

Wat moet ik doen voor ik langs kom?

  • Zet Find my iPhone of iPad uit. Anders kunnen we mogelijk niet aan je herstelling beginnen.(Hoe dat moet lees je onder deze punten)
  • Als er meerdere onderdelen stuk zijn, kunnen wij niet maar één hiervan repareren. Dit betekent dat als je bijvoorbeeld je batterij komt laten vervangen maar ook je scherm kapot is, we ook het scherm zullen moeten vervangen. Anders kunnen wij namelijk niet garanderen dat we het kapotte onderdeel niet verder kapot maken.
  • Maak altijd een back-up van je toestel, ook als je bijvoorbeeld alleen je scherm komt laten repareren. De kans bestaat dat je toestel naar fabrieksinstellingen moet worden teruggezet.

Om Zoek mijn iPhone tijdelijk te deactiveren voer je de volgende stappen uit:

  • Ga naar de Instellingen van je iPhone. (Dit is de app met de grijze tandwielen)
  • Helemaal bovenaan zie je je naam. Druk daarop.
  • Klik bovenaan op ‘Zoek mijn iPhone.
  • Schakel ‘Zoek mijn iPhone’ uit door op het knopje te drukken.
  • Vul nu het wachtwoord van je AppleID in.
  • Klik daarna op ’Schakel uit’.

Werkt je scherm niet meer? Dan kun je dit het beste via de iCloud website doen.

Rekenen jullie onderzoekskosten aan?

Ja, indien je toestel niet herstelbaar is en je deze terug wil ophalen rekenen we €40 onderzoekskosten aan. Als je je defect toestel niet terug wil dan kunnen deze kosten vervallen en recycleren we het toestel.

Garantie & Verzekering

Wat gebeurt er met mijn garantie?

Wij repareren zelf niet onder fabrieksgarantie. Indien je toestel bij Quest Computers aangekocht is en nog fabrieksgarantie heeft kunnen we deze wel voor je op sturen naar de hersteldienst van de fabrikant. Je moet wel rekenen op 2 à 3 weken doorlooptijd.

Je iPhone/iPad bij Quest Computers laten herstellen? Je krijgt van ons 6 maanden garantie op scherm-vervangingen en 3 maanden op batterij-vervangingen.

Ik ben verzekerd, kan ik met mijn herstelling bij jullie terecht?

Ja, ga wel eerst na bij je verzekeraar of de specifieke schade vergoed wordt en je deze mag laten repareren bij Quest Computers. We kunnen je voorzien van een offerte voor de reparatie. Indien de schade niet duidelijk is kunnen hier wel onderzoekskosten aan gebonden zijn. De reparatiekosten kan je dan achteraf zelf claimen bij je verzekeraar met de factuur.

Tijdens en na je herstelling

Wat voor onderdelen gebruiken jullie?

Wij maken enkel gebruik van de hoogste kwaliteit vervangonderdelen. Zoals onze iPhone schermen; deze zijn originele schermen die van een nieuwe glasplaat voorzien zijn. Zo kunnen we de beste kleuren garanderen.

Wat als er meer defecten zijn dan aangegeven bij aanmelding?

In sommige gevallen kan het noodzakelijk zijn om een bepaald onderdeel te vervangen om een goede werking van je toestel te garanderen. Indien er een grote extra kost is, zullen we dit eerst bespreken met je.

Wat met mijn screenprotector?

Indien je scherm vervangen moet worden kunnen we de screenprotector niet verplaatsen naar het nieuwe scherm. Hou er rekening mee dat je deze niet terug krijgt. We kunnen wel een nieuwe plaatsen tegen de kostprijs hiervan. Vraag naar deze optie bij het aanmelden.

Hebben jullie een vervangtoestel dat ik gedurende mijn reparatie kan gebruiken?

Helaas hebben we geen vervangtoestellen ter beschikking.

Snelheid

Snelle reparatietijden

Kwaliteit

Enkel de beste onderdelen

Garantie

Tot wel 6 maanden