Skip to main content

Algemene Voorwaarden

 

WAT JE MOET WETEN BIJ AANKOOP VAN EEN PRODUCT

  • Door het overaanbod bij de vele online-shops en de harde concurrentie tussen merken worden de marges op producten voor de lokale IT-handelaars steeds kleiner.
  • De realiteit is dat de marge nog nauwelijks de werkingskosten van de winkel, de bestelprocedure en de administratieve afhandeling dekt.
  • Om concurrentieel te blijven, moet het duidelijk zijn dat je voor de prijs van het product enkel het product koopt. Alle bijkomende diensten zoals installatie, configuratie, levering of ondersteuning zijn niet in de productprijs inbegrepen en zullen afzonderlijk worden aangerekend.
  • Uiteraard is Quest Computers geen opleidingscentrum. Een extra woordje uitleg over de werking van het product en/of bepaalde software kan, maar is niet in de productprijs inbegrepen.
  • Tenzij anders uitdrukkelijk aangegeven bieden we 2 jaar carry-in garantie. Binnen deze garantieperiode is je reparatie kosteloos wanneer het gaat om een fabricagefout.

Indien er gebruikersschade wordt vastgesteld zal je een prijsofferte ontvangen.

  • Je gaat akkoord met de voorgestelde prijsopgave. Het toestel wordt dan gerepareerd. In de meeste gevallen heb je het binnen 2 weken na je akkoord weer terug, maar mocht dit langer duren dan laten we je dat weten.
  • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave, maar wilt wel je toestel terug. Je kan je toestel in de winkel komen afhalen mits betaling van €40 aan analyse.
  • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt het toestel niet meer terug. Je betaalt dan geen analysekosten en het toestel wordt milieuvriendelijk vernietigd.
  • Het is niet Quest Computers maar de aangewezen externe reparateur van het betreffende merk die bepaald of het gebruikersschade of een fabricagefout betreft.
  • Quest Computers heeft geen enkel invloed op de beslissing van de externe reparateur. Alle kosten die in het kader van de herstelling aan Quest Computers worden aangerekend zullen op een transparante manier aan jouw worden doorgerekend.
  • Indien je een product bestelt, zal het volledige bedrag van de bestelling als voorschot worden gevraagd.

WAT JE MOET WETEN ALS JE EEN AFSPRAAK BOEKT

Je kan steeds een afspraak maken voor:

  • een thuis installatie van een product.
  • een herstelling ter plaatse.
  • een herstelling via schermovername.
  • Alle gepresteerde uren zullen aangerekend worden volgens onderstaande tabel, waarbij steeds minimum 30 minuten in rekening zullen worden gebracht voor elke afspraak ter plaatse en 15 minuten voor elke afspraak voor ondersteuning via schermovername.
Type klant Prijs/uur excl. 21% BTW Prijs/uur incl.21% BTW
Particulier (klant zonder BTW nr.) 66,12€ 80,00€
Bedrijf (klant met BTW nr.) 80,00€ 96,80€

 

  • Voor elke afspraak buiten de winkel zal een verplaatsingsvergoeding aangerekend worden. Deze vergoeding dekt de transportkosten en tijd heen en terug. De verplaatsingsvergoeding is gelijk aan;
    • 10€ voor opdrachten in Blankenberge, De Haan-Wenduine, Zuienkerke, Zeebrugge, Lissewege.
    • 20€ voor elke afspraak in Bredene, Knokke-Heist, Oostende en Brugge.
    • 0,5€/km (te rekenen van de winkel in Blankenberge) voor alle andere steden & gemeenten.
    • Na het eerste halfuur, wordt elk begonnen kwartier volledig in rekening gebracht.
    • Onze service-uren zijn elke werkdag van 9u30 tot 18u en op zaterdag van 9u30 tot 17u. Op interventies buiten de service-uren geldt een toeslag van 50%.
    • We rekenen erop dat je na een ondersteuning ter plaatse direct kan afrekenen. Je kan zowel cash of via bancontact aan de technieker ter plaatse betalen.
    • Als je een afspraak niet nakomt en tevens nalaat om ons te verwittigingen zullen we je hiervoor 30 minuten aanrekenen.

WAT JE MOET WETEN ALS JE GEBRUIK MAAKT VAN ONZE HERSTELDIENST

  • We streven er steeds naar om je herstelling binnen de 3 werkdagen af te werken. Indien dit niet kan worden gerealiseerd zal je hiervan op de hoogte worden gebracht.
  • Door het uitvoeren van de (hardware)-herstelling is het mogelijk dat de garantie op je toestel vervalt, er nevenschade ontstaat of dat er bepaalde data verloren gaat. We doen uiteraard al het mogelijke om dit te vermijden. Indien dit in uitzonderlijke gevallen toch zou voorvallen kan Quest Computers hiervoor niet verantwoordelijk worden gesteld.
  • Je neemt daarom vooraf best een back-up van je gegevens. Heb je geen back-up genomen? Geen probleem. Wij kunnen dit doen voor je. Hou er rekening mee dat hier extra kosten aan verbonden zijn en we niet verantwoordelijk zijn voor het verliezen van data.
  • Bij het aanbieden van je toestel zal steeds de minimum analyse kost van 40€ als voorschot worden aangerekend. Dit bedrag geldt als een voorschot op de uren die in het kader van deze herstelling zullen worden gepresteerd.
    • Indien het toestel kan hersteld worden wordt de 40€ voorschot afgetrokken van het totale bedrag van de herstelling.
    • Indien het toestel niet kan hersteld worden wordt de 40€ voorschot als analyse kost in rekening gebracht. Niet-herstelde toestellen kan je naar keuze ophalen of milieuvriendelijk laten vernietigen.
    • Alle gepresteerde uren zullen we aanrekenen aan een tarief van 80€ per uur, ook indien zou blijken dat de herstelling niet of onvolledig kan worden uitgevoerd.
    • Na het eerste halfuur, wordt elk begonnen kwartier volledig in rekening gebracht.
    • Elke herstelling met een totale kost van minder dan 160€ zullen we automatisch uitvoeren. Indien de kost groter is dan 160€, zal vooraf uw goedkeuring worden gevraagd aan de hand van een prijsofferte.
    • Toestellen die 3 maanden na melding van een afgewerkte herstelling of 3 maanden na het bezorgen van de prijsofferte, nog steeds in ons bezit zijn, worden milieuvriendelijk vernietigd.
    • Je kan een dringende herstelling aanvragen, indien mogelijk, zullen we je herstelling binnen de 24uur afwerken. Hiervoor zal een toeslag van 50% worden aangerekend.

HOE KAN JE ONS CONTACTEREN?

We begrijpen dat je vragen kan hebben omtrent je aankoop of je herstelling. Onze winkel is zowel via mail, alsook telefonisch bereikbaar. We vragen je wel om te respecteren dat we telefonisch enkel:

  • een afspraak kunnen inboeken voor technische ondersteuning op locatie of via schermovername
  • beperkte info kunnen geven over de status van je bestelling of herstelling
  • over courante producten (prijs)info kunnen geven, bij niet courante producten werken we met een prijsofferte via e-mail.
  • En dus telefonisch geen technische ondersteuning kunnen bieden, noch uitleg kunnen geven omtrent de werking van bepaalde software of programma’s.

BEWAREN WE JOUW PERSOONLIJKE GEGEVENS?

Ja, jouw persoonlijke gegevens zullen bij ons worden bewaard. Dat moet nu eenmaal als je iets wilt bestellen of een toestel wil laten herstellen. Wij gebruiken je gegevens voor een aantal doeleinden zoals het registreren van jouw aankoop of herstelling of het uitsturen van nieuwsbrieven waarvoor je bent aangemeld.

Je verklaart je hiermee akkoord, tenzij je dit expliciet anders wenst, nemen we je ook op in de groep die onze algemene nieuwsbrief ontvangt. Je kan je uiteraard steeds onderaan elke nieuwsbrief afmelden.

Daarnaast is het soms, bijvoorbeeld bij het uitvoeren van een herstelling, noodzakelijk dat we ook je gegevens aanwezig op je toestel naar onze interne systemen moeten kopiëren om zo een back-up te maken.  Door het aanmelden van je toestel bij onze hersteldienst ga je akkoord dat we het nodige mogen doen om waar mogelijk het verlies van je gegevens te vrijwaren. Uiteraard beschermen we je persoonlijk data en/of back-up gegevens zo goed mogelijk en wissen we ze op regelmatige basis na het uitvoeren van de herstelling.

ONLINE BESTELLING VIA DE QUEST WEBSHOP

Je kan ook online via onze webshop een bestelling of reservatie plaatsen. Als je hiervan gebruik maakt ga je dan ook akkoord met onze Webshop Voorwaarden